tirsdag 10. september 2013

Toppen av Hurdal


























Utsikt fra Fjellsjøkampen mot nord

Fridagene i Hurdal går mot slutten, og i morgen tidlig vender jeg nesa mot Sørlandet igjen. Tenkte jeg måtte få meg en skikkelig topptur før jeg reiste, og med flott vær i kveld ble det en snartur til Fjellsjøkampen.


























Utsiktstårnet på toppen av Fjellsjøkampen.

Nytt tårn er på plass på toppen siden jeg var der sist, og det er nok snart 30 år siden.


























Flotte skilt og godt merket langs hele løypa.































Gammel og grå

Området rett rundt Fjellsjøkampen har vært vernet en god del år. For noen år siden ble verneområdet utvidet og det omfatter nå et område på over 5000 dekar, og mye av dette ligger mellom 700 og 825 moh.


























En stille og fin kveld ved Fjellsjøen

Siste del av turen gikk på skogsbilvegen langs Fjellsjøen, og fra denne er det kun noen få meter ned til vannet.

Dette er en flott rundtur i variert terreng, og en del av den går gjennom gammel og nesten trolsk granskog.



Kveldens tur slik den er presentert på "Lommekjent.no"

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar